dimecres, 18 de març de 2009

Crònica de 27 hores offline (Aviso: és llarg)

Estimat bloc:

És dimarts, em poso davant de l'ordinador una mica més aviat de l'habitual, encara no són dos quarts de 8 del matí. Penso que si em poso les piles podré avançar prou per acabar demà dimecres la feina que he d'enviar el divendres al matí.

Però just mentre contesto un e-mail que acaba d'arribar la connexió a internet "mor". Ara, mentre escric sobre paper el que després escriuré al meu estimat bloc, són gairebé les 4 de la tarda i continuo offline (fa més de 9 hores que estic sense internet).

No és que hagi estat tot el matí sense treballar, eh! Treballar he treballat, però com que he hagut de deixar coses pendents per quan torni a tenir connexió, no podria qualificar el dia com a especialment productiu.

Òbviament, a les 8 del matí ja estic parlant amb els d'ONO. Em fan fer toooooooot de comprovacions que jo ja he fet abans de trucar, però sembla que la descripció de "no hi ha senyal perquè el llumet de cable del router està apagat" no és prou explícita... Em demanen que desconnecti l'antivirus (després de l'ensurt del cap de setmana amb els 200 virus no estic massa segura de fer-los cas), després em fan desconnectar el router (i els dic que ja ho he fet 4 vegades, però ells com si sintissin ploure), després em diuen que em connecti a internet (a veure, si no arriba senyal, com vol que em connecti? Com no sigui a través d'un mèdium... perquè per mòdem està clar que no...). Després, em fa comprovar que els cables estiguin ben connectats. Comprovat, tot OK. Després li he de dir com està cada llumet... "El de power està encès, els de rebre i enviar fan pampallugues, el de senyal de cable està apagat, i el de xarxa i Wi-Fi estan encesos". "Me dice que la luz de cable está apagada, ¿no?". "Sí, sí, ben apagada". Després –-avui m'ha tocat el llest-- he d'anar a Inici > Executar i escriure "cmd" (tres hores, perquè et parlen com si fos la primera vegada que veus un PC, "c de Cádiz, m de Madrid y d de Dinamarca"), he d'escriure "ping www.ono.es" ("p de Portugal, i de Italia..."), i penso "sense línia ja puc anar fent tots els pings que vulguis que no farem res de bo." I llavors, em demana la IP i intentem canviar-la. A veure, jo no hi entenc pas massa, però no haurien de mirar que m'arribés el senyal del cable abans de reconfigurar les coses? No sé, dic jo... Perquè tot pot estar perfectament configurat, tots els cables perfectament connectats, que si no hi ha línia no servirà de gaire tot plegat!!

Total, després de 25 minuts al telèfon i de demanar-me 2 vegades el telèfon i el mail de contacte (que ja em diràs perquè volen el mail si no hi puc accedir), m'acaba informant que passa la incidència a un departament especialitzat en aquest tipus d'incidències (quin departament? El de "no tinc ni idea de què passa, mira-t'ho tu"?), i que la incidència hauria d'estar solucionada en menys de 48 hores i que "el 90% de las incidencias se soluciona en menos de 24 horas"... i penso, "hauria d'estar solucionada en menys de 24 minuts, jo he de treballar!", i sense deixar que m'envaeixi el pànic li dic allò de "és que necessitaria que estigués solucionat el problema el més aviat possible, perquè necessito internet per treballar" i em responen "El 90% de las incidencias se soluciona en menos de 24 horas". "Així no té idea de quanta estona poden trigar, oi?" "El 90% de las incidencias se soluciona en menos de 24 horas". I a partir d'aquí es podria iniciar una conversa sense sentit que podria durar hores, en què la resposta per part del treballador d'ONO sempre seria "El 90% de las incidencias se soluciona en menos de 24 horas". Però com que tots tenim feina, penso que no val la pena... Penso que el problema se solucionarà en un parell d'hores com va passar fa unes setmanes, i em poso a treballar...

Encara no són les 2 del migdia i rebo un SMS d'ONO dient que la incidència està solucionada i que ja funciona tot bé... Doncs, deu ser a casa del veí, perquè aquí, després de reiniciar l'ordinador i el router per enèssima vegada, tot continua igual.

Torno a trucar, em fan reiniciar el router UNA ALTRA VEGADA, i intentar connectar a internet sense tenir senyal UNA ALTRA VEGADA, per acabar-me dient que tornen a passar la incidència UNA ALTRA VEGADA, sense oblidar-se de demanar-me un mòbil i un mail de contacte UNA ALTRA VEGADA!

Falten 5 minuts per dos quarts de 5 i torno a rebre un SMS d'ONO, amb el mateix missatge. I jo sense connexió. Torno a trucar. I ara ja no passen una incidència sinó "un parte de avería", que se solucionarà en un màxim de 48 hores I UN MÍNIM DE 24 HORES! Però 24 hores a comptar des de quan? Des de dos quarts de 8 del matí o des de tres quarts de 5 de la tarda? Ah, i la frase "y no hace falta que vuelva a llamar hasta transcurridas estas 48 horas" m'arriba al cor... Per cert, em fan reiniciar el router UNA ALTRA VEGADA, i intentar connectar a internet sense tenir senyal UNA ALTRA VEGADA, sense oblidar-se de demanar-me un mòbil i un mail de contacte UNA ALTRA VEGADA!

Penjo el telèfon, i mentre espero a veure com se soluciona aquest culebrot, decideixo que me'n vaig a la biblioteca amb el portàtil del meu home a veure si, com a mínim, puc llegir els mails i veure si hi ha res important o urgent... Temps just d'aixecar-me de la cadira del despatx, i es produeix una situació totalment surrealista: sona el telèfon, l'identificador de trucada mostra "Anónimo"... Penso, "Ja està, deuen ser els d'ONO, que ràpids!" Despenjo, i en lloc d'una persona, em surt la musiqueta que sona quan truques a ONO. En condicions normals hauria penjat, però com que m'interessa que em solucionin el problema, m'espero... Em surt un senyor, d'aquells que només sentir-lo parlar ja et dóna la impressió que és dels que "no sap fer la O amb un canuto", i em diu "Disculpe la llamada, tengo una incidencia técnica". I jo, que la feina que tinc a entendre la frase, perquè la seva dicció és horrible, no sé si em diu que el problema el té ell, o si es refereix al meu problema amb internet... Total, que al final no aclarim res... Jo encara no entenc perquè m'ha trucat, perquè quan veu que hi ha una averia oberta, m'acaba dient que ja em trucaran. Surrealista...

Marxo cap a la biblioteca. Miro els mails, poca cosa. Comunico a alguns clients que estic sense connexió, que no facin servir el mail per comunicar-se amb mi.

Just abans d'arribar a casa, em tornen a trucar d'ONO. Aquesta vegada algú que sabia de què anava. "Té el router engegat?". "Sí, i l'ordinador també s'ha quedat engegat". "D'acord, és que em surt com que està desconnectat, això vol dir que hi ha un problema de senyals". Per fi!! 11 hores perquè algú em faci un "diagnòstic" del problema! Em diu que em trucarà el tècnic d'ONO de Terrassa i que potser podria passar avui mateix. Oh, em faria un favor tan gran si vingués avui!

Cap a les 6, truca el tècnic. Vindran demà entre 11 i 12 del matí. Bé, què hi farem. Paciència.

A dos quarts de nou del vespre el meu home entra al despatx i veu que el llumet de cable del router està encès! Ràpidament engeguem l'ordinador... Res... Reiniciem el router... És igual, deixem-ho estar. A veure què diu el tècnic demà.

Avui és dimecres, a dos quarts de 8 del matí el llumet de cable del router continua encès, però continuo sense poder connectar a internet. Esperaré que vingui el tècnic.

Són dos quarts d'11 i rebo UNA ALTRA VEGADA un SMS d'ONO dient que la incidència està solucionada... Amb esceptisisme, reinicio l'ordinador i el router i... SORPRESA!!! Ja torno a estar online. I el tècnic encara no ha vingut. Primer penso que li trucaré per dir-li que no cal que vingui... però si quan em va trucar al telèfon hi apareixia "Anónimo" i jo no li puc tornar la trucada és el seu problema, no? Quan vingui (si ve) li diré que ja està tot solucionat, a més en una de les trucades em van dir que no calia que truqués fins passades les 48 hores, oi? Doncs, encara no les fa ;)

Final feliç :)

2 comentaris:

Dan ha dit...

Es com un malson quan et passa això. Sobretot per la sensació de parlar amb una paret. Jo entenc que ells deuen tenir un llibret amb el lliistat de preguntes que han de fer al client, del que es dona per sentat que no en té ni idea. Però podrien fer servir una mica el sentit comú. Obviament, jo també he passat una seqüència surrealista com la que expliques.
Conm deia Asimov "contra l'estupidesa fins i tot els Deus lluiten en va"

martachka ha dit...

Sí que és un malson, sí... I a més, et fan pagar la trucada al 902 com si truquessis perquè no tens res més a fer... Això sí, la trucada costa 0,45€ els primers 5 minuts i la resta és gratis. Això també t'ho repeteixen a cada trucada. Oh, gràcies senyor ONO per la seva generositat...

De fet, he de dir, que estem contents amb el servei d'ONO, però el personal d'atenció al client que et trobes a primera línia deixa molt per desitjar... Quan aconsegueixes parlar amb un tècnic de debò, llavors és quan se solucionen les coses.