dimarts, 31 de març del 2009

Vaguetats...

Estimat bloc:

T'has fixat mai que solem utilitzar expressions molt vagues a l'hora d'expressar l'hora? "Quedem a quarts de sis." Quarts? Dos quarts? Tres quarts? Tot són quarts... Se sobrentén que ens referim a dos quarts, però si ens presentem 15 minuts tard, no ens poden dir res... oi?

També hi ha l'expressió "a primera hora"... Per mi, "a primera hora" entre setmana vol dir a "quarts de vuit" (el cap de setmana vol dir "les deu"). Ara mateix, per exemple, estic esperant un text que he de corregir per un client per a qui normalment només faig traduccions. Ahir em van trucar i em van dir, "demà a primera hora t'enviem el text". Com que sé com treballen, és molt probable que la persona que ha fet la traducció, tingués com a hora límit les 9 del matí d'avui per enviar la feina... Sí, és primera hora per a ells, però jo a les 9 ja espero amb ànsia l'hora de parar per al segon esmorzar. Són les 10 (per a mi això és "mig matí") i encara no he rebut res.

No m'estic de braços plegats esperant que arribi la feina, de feina en tinc per fer... Tranquil que no m'avorreixo!

De vegades, molt poques, et trobes que et posen d'hora límit per enviar una feina "abans de dinar"... Bé, hi ha gent que dina a les 4, hi ha gent que dina a la 1... Quan l'he d'enviar? D'altres, que et diuen "a última hora de la tarda", per mi serien les 5 o les 6... per a altres potser són les 8.

Afortunadament, aquestes vaguetats es donen poc quan parlem de feina, i cada vegada es donen menys. Fora de la feina ja és una altra història. M'és igual quedar a quarts de sis, després de dinar o una estona abans de sopar, les probabilitats de fer tard són tan altes com si concretem una hora més exacta i quedem a dos quarts de sis, a les quatre o a les vuit. ;)