dijous, 31 de maig del 2012

No cal que insisteixis...

Estimat bloc:

Aquesta setmana he dit que no a molta gent... El client X m'ha ofert diverses feines que he rebutjat (no per excés de feina, sinó per les tarifes tan baixes que paguen), però és que ara mateix acabo de rebutjar una altra oferta d'un altre client que solia pagar unes tarifes acceptables i que ara m'ofereix menys de la meitat del que em solia pagar i que és una xifra taaaaaaaaaaan ridícula que no em surt a compte ni plantejar-m'ho.

Perquè us en feu una idea:

El client X em fa oferir una feina de traducció mèdica de l'anglès al castellà que m'hagués fet anar de bòlit durant tot el divendres i que a mi m'hauria suposat uns ingressos posem de 100. Vaig dir que no sense tenir realment feina per divendres...

Al final demà, divendres, faré 2 feines de traducció del castellà al català, tema general, sense massa dificultat, que el més probable és que em permetin fer jornada intensiva i per les quals cobraré una mica més de 200. Interessant, no?

Doncs, els de la tarifa ridícula, a partir d'ara client Y, m'ofereixen traduir un text creatiu de l'anglès al castellà (molta més feina que un text tècnic, encara que ser més divertit de fer) per una tarifa de 70. Li dic que no, que la tarifa és massa baixa i em respon que poden arribar a 80... Deixa-ho estar, no insisteixis...

Són tres textos d'aproximadament el mateix volum, de dificultats també diferents, i amb retribucions inversament proporcionals a la dificultat que representen...

En aquest cas he estat de sort. L'elecció ha sigut ben fàcil, però com està el pati, eh?

2 comentaris:

Sança ha dit...

Acabo d'assistir a unes jornades de professionalització de la traducció a la FTI de la UAB i han fotut certa canya amb això de les tarifes. En concret, deien que una traducció, per menys de 0,05, es podia considerar "prostitució"/"explotació"/"digue-ho com vulguis". S'han de posar uns límits: si no, quina credibilitat donem al client, oi?

martachka ha dit...

Doncs, tenen tota la raó, és "prostitució traductoril"! Mira, el Client X es nega a pagar més de 0,042€/paraula (sí, sí, amb 3 decimals) i el Client Y me n'oferia 0,03!!!