dimarts, 20 de gener del 2009

Qüestió de seguretat

Estimat bloc:

Ja fa anys, que no recordo ben bé amb qui era que comentàvem que si estàs parlant amb algú i no saps ben bé una cosa, doncs te l'inventes així per la patilla, només es tracta de dir-ho amb seguretat, i segur que cola, per gran que sigui la bestiesa que dius, tu digues-la amb seguretat.

Aquesta tècnica l'he feta servir moltíssim, sobretot quan havia de parlar amb el meu ex-jefe... Total, ell en tenia menys idea que jo, o sigui que si deia les coses amb seguretat, ell s'ho empassava i tan feliços tots dos...

Doncs, ahir, me'n van dir una d'aquelles que com que l'altra persona parla amb tanta seguretat no t'atreveixes a rebatre perquè necessites més informació per a fer-ho. Una persona que fa pocs mesos que es dedica a fer massatges, quan li vaig dir que em farien una infiltració al canell, em va intentar convèncer perquè provés l'acupuntura, i com que va veure que jo no hi estava massa disposada, em va donar un argument que em va deixar sense paraules (excusa perfecta per marxar, perquè jo a més tenia pressa). Em diu: "Amb les infiltracions es moren molts músculs."

La frase em va quedar gravada, perquè en primer lloc no sabia ni que la mort muscular fos possible. Així que quan vaig tenir temps, vaig investigar... i sí, la mort muscular és possible, però acostuma a anar seguida de necrosi del teixit i amputació. Uix... La cosa no pintava massa bé, tot s'ha de dir. Però jo encara no he sentit de cap futbolista que acabés amb la cama amputada per jugar un partit infiltrat.

Així que ara tocava investigar sobre la infiltració, i sobretot, els seus efectes secundaris. Bé, resulta que és el tractament recomenat per a la majoria de casos d'inflamació d'articulacions perquè es considera el mètode més segur i menys tòxic. Com que el fàrmac antiinflamatori s'injecta directament on fa mal, no circula per tot l'organisme. L'efecte secundari més freqüent és la infecció, que es produeix en 1 de cada 10.000 casos. Per això molts metges donen antibiòtics com a prevenció després de fer una infiltració.

Total, que m'he quedat la mar de tranquil·la amb això de la infiltració. I la persona que em va dir això ha perdut tota mena de credibilitat per a mi, potser sap fer massatges, però no sap pas de què parla quan obre la boca.

És un dels desavantatge de llançar-te a la piscina i dir el primer que et passa pel cap encara que ho diguis amb seguretat: pot ser que la persona amb qui parlis contrasti el que has dit, descobreixi la gran mentida i quedis com un panoli. Així que m'imagino que la lliçó és que no es pot fer servir aquest sistema amb tothom.

Jo intentaré depurar la tècnica aprenent dels errors aliens.

Salut!

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Que bo!!! mira: jo tinc una tieta que fa massatges també. Així com a afició a les estones lliures. I cada vegada que li expliques que et fa mal una cosa ella ja et diu el què has de fer. Per descomptat, tot el què faci olor a medicina "tradicional" (per dir-ho d'alguna manera) ja ha de ser dolent per se. Això des del seu punt de vista es clar... Una vegada la meva germana li va explicar que li farien una infiltració a la cadera perquè hi tenia una inflamació que corria perill de que quedés crònica, i a què no saps què li va recomanar que fes enlloc de deixar-se punxar (que és una barbaritat): un pegat de col!!!!

Mira, és que no saps la de vegades que el meu maridet i jo hem tret el tema del pegat de col... que tens mal de coll? pegat de col.. que et surt un ull de poll? un bon pegat de col... i així successivament!!! hahahahahaha.. és que em peto t'ho juro!!

Anònim ha dit...

Pegat de col... potser em solucionaria el mal del canell que la infiltració sembla que no ha solucionat... Creus que riurà molt el traumatòleg quan li comenti això del pegat de col? O ho faig sense dir-li res? Mal no me'n farà... Serveix el pegat d'alguna altra cosa? Ho dic perquè de col ara a casa no en tinc i l'hauria d'anar a comprar expressament... Si servís el carbassó, o la mongeta tendra... Hahahaha

Anònim ha dit...

No no no i no, ha de ser de col que té propietats anti-inflamatòries. Tant és així que fins i tot quan després de parir et ve la puja de la llet també hi ha alguna llevadora (d'aquelles hippioles de pèls a sota el braç) que et diuen que et posis fulles de col a sobre els pits quan et fan tan mal, que les posis primer al congelador i que quan et faci mal te les posis a sobre..

quina imatge oi???

Anònim ha dit...

Doncs, saps què? Que continuaré posant-m'hi gel (tot i que no noto que faci res), i a veure què em diu el traumatòleg el dilluns... Això del pegat de col o de les fulles de col passades pel congelador ho deixarem per quan hagi esgotat totes les altres possibilitats. ;)