dimecres, 16 de juny del 2010

Turisme de proximitat

Estimat bloc:

Aquest cap de setmana, hem fet una miqueta de turisme de proximitat: comarques de Les Garrigues i el Priorat, bàsicament.

També vam aprofitar per menjar bé i recuperar les forces de les darreres setmanes, que hem tingut tots dos moltíssima feina.

Com que anunciaven mal temps, ja anàvem mentalitzats, i per tant, trobar-nos el temps fantàstic que ens va fer va ser una sorpresa molt agradable. Hi havia un cel impressionant, que donava una llum ideal per fer fotos. Aquí en teniu algunes:

La Cartoixa d'Escaladei
Val la pena anar-hi. Nosaltres no vam agafar visita guiada i ho hauríem d'haver fet!! L'entorn és espectacular, al mig del Parc Natural del Montsant i feia un temps fantàstic. Llàstima que hi havia un grup d'aquells que fan tant de xivarri i que tenen la típica lloca cridanera que se sent des de l'altra punta de tot... Però és una visita molt recomanable.

Vinyes del Priorat
De camí cap a l'Espluga de Francolí, on vam dinar una hamburguesa gegant i boníssima, en una terrasseta a la plaça del poble, vam trobar aquest paisatge, al costat del Monestir de Poblet. Sort que per aquelles carreteres no hi ha gaire trànsit, perquè vam parar al mig de la carretera i vam fer marxa enrere per poder fer aquesta foto!

Monestir de Vallbona de les Monges
Era l'únic monestir que ens quedava de la Ruta del Císter. Fa temps havíem fet Poblet, i fa uns mesos vam anar a Santes Creus. Aquest és força interessant. Sobretot el claustre, que no és uniforme, sinó que cada galeria està construida en un segle diferent, i per tant, cada una té un estil diferent. Em vaig recordar molt de la profe d'Història de l'Art de l'institut. Allà, en un únic claustre, hi havia mig curs resumit!!

òscar ha dit...

Una molt bona opció de turisme de proximitat. I del cel que es veu a alguna de les fotos, el primer que em vé al cap dir-li és fotogènic.

Joan C ha dit...

Snif, snif, snif....jo hi vull tornar, la MECA de l'escalada i la MECA del vi, aquí hi podria passar totes unes vacances!!!!

martachka ha dit...

Doncs, sí, la veritat és que aquella zona és molt guapa!! De vegades, sembla que no sabem valorar el que tenim al costat de casa... Quan hi tornis, has de provar les hamburgueses de l'Espluga, a la plaça de l'església, un bar que em sembla que es diu Enric. Unes hamburgueses que fan un pam de diàmetre!!! Mmmmmm.........